Poloautomatická voliteľná výbava pre vychystávacie vozíky N20 a N20 C
Automatizovane efektívnejšíDigitálne procesné a dodávateľské reťazce a rastúca individualizácia produktov vyžadujú vyššiu automatizáciu intralogistických procesov. Horizontálne vychystávanie ponúka značné možnosti optimalizácie v skladoch maloobchodných reťazcov, poskytovateľov logistických služieb, supermarketov a drogérií. Tento proces tvorí z väčšej časti kráčanie vedľa vozíka a ručné zdvíhanie a ukladanie tovaru. Vďaka poloautomatickej voliteľnej výbave vychystávacích vozíkov N20 SA a N20 C SA (Semi-Automated) sa uvedené procesné kroky významne zefektívnia. Produktivita a manipulačný výkon v sklade sa výrazne zvýšia.
Vyšší výkon na každom kroku
Ako rozhranie s ľudskou pracovnou silou hrajú manipulačné vozíky hlavnú úlohu pri optimalizácii vychystávania. Je to jedna z najviac vyčerpávajúcich a časovo náročných úloh v sklade a tvorí ju z 30 až 45 kráčanie vedľa vozíka a z ďalších 30 až 45 percent ručné zdvíhanie a ukladanie tovaru. Celkovo tu existuje potenciál pre optimalizáciu, ktorý sa dá využiť pomocou automatizácie.
Tu prichádzajú do hry poloautomatické jazdné režimy vychystávacích vozíkov N20 SA a N20 C SA: výrazne znižujú pešie cesty, zostupovanie z vozíka a opätovné nastupovanie, čo má priamy vplyv na manipulačný výkon a produktivitu v sklade. Každý krok, ktorý nemusí zamestnanec urobiť, zvyšuje jeho výkonnosť a frekvenciu vychystávania. Testy s využitím rôznych metód ukázali, že s poloautomatickými vychystávacími vozíkmi od spoločnosti Linde je výkon približne o 20 percent vyšší než pri ručnom vychystávaní. Veľká výhoda automatických funkcií: Dajú sa plynule integrovať do procesov zákazníka, takže zamestnanci si zachovajú svoju obvyklú vychystávaciu rutinu, ale dokážu ju podstatne rýchlejšie a bezpečnejšie prispôsobiť.
Efektívnejšie vychystávanie
Aby spoločnosť Linde tento vysoký optimalizačný potenciál dokázala, vykonala výkonnostný test pomocou troch obvyklých metód vychystávania. Výsledok: v porovnaní s čisto ručným vychystávaním sa efektivita zvýšila približne o 20 percent.
Jazdí vedľa obsluhy alebo dopredu
Poloautomatická prevádzka ponúka pre najbežnejšie použitie u zákazníkov dva režimy: jeden z najčastejších procesov vo vysokoregálovom sklade je vychystávanie po jednej strane regála, keď zamestnanec prechádza uličkou v tvare písmena U. Tu je ideálnym riešením režim „Walk with me“. V tomto jazdnom režime vozík sleduje pešiu cestu obsluhy. Keď sa obsluha zastaví, zastaví sa aj vozík. Keď ide obsluha ďalej, vozík tiež pokračuje v jazde. Vodič môže zostať pri regáli a vyberať tovar; odpadá neustála cesta k plošine vodiča a späť k zadnej časti vidlíc. Ďalšia jazda sa aktivuje tým, že zamestnanec prejde okolo určitého bodu. Túto takzvanú „virtuálnu stenu“ je možné zvoliť na diaľkovom ovládači.
V menších skladoch je vhodný režim „Continuous“, v ktorom vozík prechádza stredom uličky a nakladá sa z oboch strán. Zamestnanec prechádza sem a tam medzi oboma stranami regála po trase v tvare písmena Z a vyberá a ukladá tovar. Obsluha využíva výhody funkcie Stop & Go, takže posiela vozík dopredu, zatiaľ čo zostáva na strane vidlíc, a tým si skracuje pešiu cestu. V prípade potreby však môže vodič ísť aj vo vozíku.
Bezpečnosť na najvyššej úrovni
Aby poloautomatický spôsob jazdy nepredstavoval žiadne bezpečnostné riziko, sú vozíky vybavené vysokovýkonným bezpečnostným skenerom inštalovaným vpredu. Tento skener rozpozná osoby a iné vozíky a eviduje dokonca aj prekážky, ktoré sa náhle objavia pred vozíkom. Predchádza tak zrážkam a nehodám. Lokalizácia obsluhy s centimetrovou presnosťou je možná vďaka diaľkovému ovládaču, ktorý komunikuje prostredníctvom ultra širokopásmovej technológie so štyrmi anténami na vozíku. Poloautomatické jazdné režimy navyše obmedzujú chybovosť aj počet nehôd, lebo znižujú riziko úrazov v dôsledku neustáleho vystupovania a nastupovania. Špeciálna ochrana vpredu na nárazníku zabraňuje tomu, aby sa nohy obsluhy dostali pod vozík. Niekoľko svetiel namontovaných na tyči indikuje prostredníctvom rôznych farieb aktuálny jazdný režim. Svietia tiež, keď vozík pracuje v poloautomatickom režime, a varujú, ak diaľkové ovládanie nie je prepojené s vozíkom. Na zaistenie bezpečného a komfortného pracovného úseku obsluhy vozík automaticky udržiava minimálnu 50-centimetrovú vzdialenosť od regála a na konci uličky zastaví, aby predišiel kolízii s inými vozíkmi na hlavných trasách v sklade.