Vozíky na prepravu ťažkých nákladov
Šampión v ťažkej váhe
To správne pre každého
Vo vysokozdvižných vozíkoch na prepravu ťažkých nákladov konštrukčného radu H100 – H180 D, HT100 – HT180 D a E100 – E180 má spoločnosť Linde ten správny vozík na použitie v náročných podmienkach. Navyše sa vozíky na prepravu ťažkých nákladov od spoločnosti Linde dajú vďaka širokej škále možností presne prispôsobiť požiadavkám v mieste použitia a vodičovi vždy ponúkajú maximálnu ergonómiu.
Vozíky na prepravu ťažkých nákladov od spoločnosti Linde Material Handling sú stelesnením výkonu a robustnosti. Či už ide o oceliarsky priemysel, prístavnú logistiku alebo výrobu papiera: S nosnosťou do 18 ton sa dajú výkonné vozíky na prepravu ťažkých nákladov od spoločnosti Linde používať v každej oblasti, v ktorej sa vyžaduje odolnosť a výkonnosť. Ani tie najnáročnejšie podmienky, ako je mokré, blatisté alebo prašné prostredie, rozpálené priemyselné pece alebo mínusové teploty, nepredstavujú pre týchto agilných silákov žiadny problém.
Vďaka kombinácii výkonných motorov a takmer bezúdržbových pohonov zaisťujú vozíky na prepravu ťažkých nákladov od spoločnosti Linde mimoriadne vysoký manipulačný výkon aj v tých najnáročnejších logistických prostrediach. Navyše ponúkajú vodičom v tomto segmente vozíkov najlepší výhľad. Kabína vodiča, šasi vozíka a zdvihové stožiare s optimálnym výhľadom zaručujú výhľad do všetkých smerov a tým maximálnu bezpečnosť pri manévrovaní aj pri plnom náklade. Množstvo inovatívnych vlastností ešte viac zvyšuje bezpečnosť.
Vozíky na prepravu ťažkých vozidiel na použitie v náročných podmienkach
Vozík so spaľovacím motorom verzus elektrický vozík
Vozíky na prepravu ťažkých nákladov H100 – H180 a HT100 – HT180 D zapôsobia najnižšou spotrebou paliva vo svojej výkonnostnej triede. Meranie spotreby v certifikovanom výkonnostnom teste spoločnosti TÜV Nord dokazuje, že modely na prepravu ťažkých nákladov od spoločnosti Linde spotrebujú pri vyššom výkone o 30 percent menej paliva ako vozíky najlepších konkurentov. Spoločnosť Linde súčasne ponúka s konštrukčným radom E100 – E180 elektricky poháňaný variant vozíka, ktorý takisto zvládne hmotnosť 18 ton, čím takmer v ničom nezaostáva za najvýkonnejším vozíkom so spaľovacím motorom na prepravu ťažkých nákladov.
Inteligentne kombinovaná osvedčená elektrická technológia
Pohon elektrických vozíkov s nosnosťou 10 až 18 ton je založený na konštrukčnom rade elektrických vozíkov od spoločnosti Linde s nosnosťou 8 ton, ale s dvojitým pohonom: Štyri jazdné motory, štyri motory pre zdvihovú hydrauliku, ako aj dva batériové systémy zaisťujú dostatočný výkon pri každom použití. Na intenzívnu prevádzku sú k dispozícii lítiovo-iónové batérie od spoločnosti Linde, zatiaľ čo na príležitostné použitie sú k dispozícii menej nákladné olovené batérie. Elektrické vozíky na prepravu ťažkých nákladov sú alternatívou najmä pre podniky, ktoré už disponujú nabíjacou infraštruktúrou alebo ktoré majú vysoké požiadavky na udržateľnosť, ochranu klímy a prevenciu hluku aj pri práci v náročných podmienkach.
Displej: Prehľad o vozíku na prepravu ťažkých nákladov
Pri práci s vozíkmi na prepravu ťažkých nákladov je mimoriadne dôležité mať neustály prehľad o všetkých dôležitých údajoch o vozíku. Preto sú vozíky na prepravu ťažkých nákladov od spoločnosti Linde vybavené 7-palcovým dotykovým farebným displejom s vysokým rozlíšením. Vodič má tak vždy prehľad o dôležitých informáciách, ako je údaj o hmotnosti nákladu alebo stav nádrže, príp. nabitia, ako aj záznamy z voliteľnej zadnej kamery. Obsluha dotykovej obrazovky je veľmi jednoduchá a intuitívna.
Vozík na prepravu ťažkých nákladov od spoločnosti Linde: Vlastnosti
MANIPULÁCIA
Vozíky so spaľovacím motorom na prepravu ťažkých nákladov H100 – H180 D získavajú výkon na základe princípu „Power on Demand“ (energia podľa potreby). Vozík automaticky prispôsobuje otáčky motora aktuálne potrebnému výkonu, takže motor vždy spotrebuje minimálne množstvo paliva. Vďaka plynulému hydrostatickému systému od spoločnosti Linde vodič zrýchľuje vozík bez použitia spojky a preraďovania.
Elektrické vozíky na prepravu ťažkých nákladov E100 – E180 využívajú štyri výkonné zdvihové motory, každý s výkonom 25 kilowattov. Štyri motory s výkonom 18 kilowattov zároveň umožňujú elektrickým vozíkom na prepravu ťažkých nákladov dosiahnuť rovnaký manipulačný výkon ako jeho dieselový kolega.
Vo všetkých modeloch na prepravu ťažkých nákladov vodič jednoducho, presne a intuitívne ovláda výšku zdvihu a polohu vidlíc pomocou systému Linde Load Control. Používateľsky prívetivý, farebný 7-palcový dotykový displej ponúka úplný prehľad o všetkých dôležitých údajoch o vozíku.
ERGONÓMIA
Vysokozdvižné vozíky na prepravu ťažkých nákladov od spoločnosti Linde sú navrhnuté tak, aby poskytovali čo najvyššie pohodlie a jazdné podmienky šetrné ku zdraviu.
Napríklad niekoľko gumových ložísk oddeľuje kabínu vodiča od šasi a motora a pohlcuje väčšinu vibrácií a nárazov. Aj hydraulicky odpružené sedadlá znižujú telesnú záťaž vodiča na minimum.
Vo všetkých vozíkoch na prepravu ťažkých nákladov od spoločnosti Linde sa nachádza výškovo nastaviteľný stĺpik riadenia, ktorý sa dá dokonale prispôsobiť vodičovi. Všetky zdvihové funkcie sa ovládajú ergonomicky tvarovaným joystickom. Ergonomické pracovisko vodiča možno voliteľne doplniť otočným sedadlom, ktoré odbremeňuje chrbticu vodiča pri cúvaní. K dispozícii je aj vysokovýkonná klimatizácia*.
*obsahuje fluorované uhľovodíky
BEZPEČNOSŤ
V prípade potreby prepravy ťažkých nákladov má bezpečnosť absolútnu prednosť. Štíhle profily stožiara a veľké presklené plochy na dverách kabíny umožňujú vynikajúci výhľad na náklad a pracovné prostredie a to isté platí aj pre veľké zadné okno a sploštené protizávažie optimalizované z hľadiska výhľadu. Pancierová presklená strecha chráni pred padajúcimi predmetmi. V prípade vozíkov E100 – 180 boli batérie úplne integrované do šasi, aby sa zabezpečil úplne voľný výhľad z kabíny vodiča dozadu a aby sa presunulo ťažisko vozíka nadol.
Monitorovanie sedadla zablokuje pracovnú a trakčnú hydrauliku, keď vodič nesedí vo vozíku. Pre prípad krajnej núdze sa hneď vedľa lakťovej opierky nachádza spínač núdzového zastavenia. Pri jazde vozíka na prepravu ťažkých nákladov dozadu sú chodci a ostatné vozíky varované výrazným zvukovým signálom.
SERVIS
Vysokozdvižné vozíky na prepravu ťažkých nákladov od spoločnosti Linde sú navrhnuté tak, aby zabezpečili jednoduchý servis vo všetkých oblastiach. Ku všetkým dôležitým komponentom sa dá rýchlo a jednoducho dostať, vykonať ich údržbu a podľa potreby výmenu. Na tento účel je nepretržite k dispozícii široká servisná sieť spoločnosti Linde.
Hydrostatický priamy pohon vozíkov H100 – H180 D pracuje bez spojky, diferenciálu a bubnových bŕzd, čo výrazne znižuje potrebu údržby a náklady na servis. Keďže je možné vymeniť olovenú batériu za lítiovo-iónovú batériu bez nutnosti vymeniť hardvér, dajú sa vozíky E100 – E180 od spoločnosti Linde rýchlo a jednoducho prispôsobiť zmeneným prevádzkovým podmienkam.
Všetky varianty vozíkov disponujú servisnou skrinkou na účely údržbových prác. Servisný technik sa cez skrinku dostane k rôznym filtrom, batériám, nádržke na kvapalinu do ostrekovačov a k diagnostickým konektorom. Na účely prác v motorovom priestore sa kabína vodiča sklopí nabok prostredníctvom elektro-hydraulického čerpadla.
KONEKTIVITA
Všetky vozíky na prepravu ťažkých nákladov od spoločnosti Linde sú voliteľne vybavené jednotkou na prenos údajov, ktorá prostredníctvom mobilnej siete alebo WiFi prenáša údaje o vozíku na vnútropodnikový server alebo centrálny cloudový server spoločnosti Linde.
Navyše sa vozíky na prepravu ťažkých nákladov od spoločnosti Linde dajú integrovať do systému manažmentu flotily. Vďaka tomu je možné optimalizovať vyťaženie vozíkov, presnejšie naplánovať intervaly údržby a riadiť ďalšie procesy. Spoločnosť Linde zaručuje dodržiavanie najprísnejších štandardov bezpečnosti údajov vďaka viacnásobnému šifrovaniu informácií.
Prehľad výhod
Optimálne vybavené: Špeciálna výbava vozíkov na prepravu ťažkých nákladov spoločnosti Linde
Od papierových kotúčov cez betónové rúry až po roztavenú oceľ: Vozíky na prepravu ťažkých nákladov sa používajú na rôzne skladové a prepravné úlohy. Široká ponuka prídavných zariadení a riešení šitých na mieru zákazníkom zaručuje, že pre každú požiadavku na použitie je k dispozícii vhodný vozík na prepravu ťažkých nákladov.
-
Viacpaletové manipulátory
-
Nosný tŕň
-
Polohovač vidlíc s bočným posunom v koncových polohách
-
Polohovač vidlíc s vyrovnaním úrovne
-
Výškovo prestaviteľné vidlice
-
Chápadlo na rúry
Viacpaletové manipulátory
Umožňujú uchytenie viacerých paliet súčasne, a preto sa používajú najmä v oblastiach, kde je potrebné pravidelne prepravovať viac nákladov naraz. S ich pomocou môžu vozíky na prepravu ťažkých nákladov v závislosti od modelu vziať až osem nosičov nákladu. Vďaka tomu vodiči nemusia absolvovať viacero jázd a v optimálnom prípade nie je potrebné používať viac malých vozíkov.
Nosný tŕň
Či už ide o rúry, kotúče alebo cievky, vozíky na prepravu ťažkých nákladov musia často prepravovať duté predmety, ktoré sa ideálne prepravujú pomocou otvoru v ich strede. Na tento účel má spoločnosť Linde k dispozícii rôzne nosné tŕne. Sú dostupné pre rôzne dĺžky a hmotnostné triedy. Podľa potreby sa môžu namontovať priamo na nosič vidlíc alebo upevniť na vidlice ako prídavné riešenie.
Polohovač vidlíc s bočným posunom v koncových polohách
V závislosti od modelu vozíka a účelu použitia môže byť potrebné zabezpečiť, aby mali vozíky na prepravu ťažkých nákladov vhodný nosič vidlíc a boli optimálne vybavené na svoju prácu. Spoločnosť Linde má k dispozícii na tento účel multifunkčný nosič vidlíc. S jeho pomocou sa dajú jednoducho prepravovať neskladné náklady z bodu A do bodu B. Okrem základnej verzie s bočným posunom v koncových polohách sú k dispozícii aj verzie s prídavným prestavením vidlíc, prípadne prestavením jednotlivých vidlíc.
Polohovač vidlíc s vyrovnaním úrovne
Vozíky na prepravu ťažkých nákladov musia často prepravovať náklad po nerovnom podklade. Na tento účel ponúka spoločnosť Linde špeciálny polohovač vidlíc s vyrovnaním úrovne, ktorý možno použiť na presné vyrovnanie nosiča vidlíc, keď náklad nie je vo vodorovnej polohe. Polohovač vidlíc je k dispozícii buď s integrovanými vidlicami, alebo s vidlicami zavesenými na hákoch.
Výškovo prestaviteľné vidlice
Za určitých podmienok používania musia vozíky na prepravu ťažkých nákladov prepraviť tovar, ktorý nie je uskladnený úplne vodorovne. Tento problém rieši spoločnosť Linde pomocou výškovo prestaviteľných vidlíc, ktorých vidlice možno zmeniť o 10 centimetrov nahor a nadol. Toto špeciálne zariadenie sa dá kombinovať so všetkými druhmi štandardných a plne skosených vidlíc.
Chápadlo na rúry
Pri preprave okrúhleho tovaru (napr. rúr) sú na zabránenie skĺznutiu tovaru potrebné dodatočné bezpečnostné opatrenia. Na tento účel ponúka spoločnosť Linde vodné chápadlo na rúry. Zabraňuje skĺznutiu rúr, čím uľahčuje manipuláciu s týmito náročnými nákladmi.
Nové a ojazdené: Kúpa, prenájom alebo lízing vozíka na prepravu ťažkých nákladov
FAQ – Často kladené otázky o vozíkoch na prepravu ťažkých nákladov
Čo je vozík na prepravu ťažkých nákladov?
Vozíky na prepravu ťažkých nákladov sú zvyčajne vysokozdvižné vozíky s protizávažím a nosnosťou nad desať ton. Na rozdiel od bežných vysokozdvižných vozíkov, ktoré sú často skonštruované na prepravu nákladu s hmotnosťou dve až tri tony, vozíky na prepravu ťažkých nákladov hravo zvládajú veľmi ťažké náklady. V niektorých prípadoch patria medzi vozíky na prepravu ťažkých nákladov aj teleskopické vysokozdvižné vozíky alebo terénne vysokozdvižné vozíky, ktoré dokážu prepravovať náklady so zodpovedajúcou vysokou hmotnosťou. Hranica medzi terénnym vysokozdvižným vozíkom (nazývaným aj: vysokozdvižný vozík s veľkými pneumatikami) a vozíkom na prepravu ťažkých nákladov nie je jednoznačná. Terénne vysokozdvižné vozíky sú optimalizované na prácu vonku za veľmi nepriaznivých podmienok a v závislosti od modelu môžu prevziať aj prácu vozíkov na prepravu ťažkých nákladov.
Akú nosnosť má vozík na prepravu ťažkých nákladov?
Väčšina vysokozdvižných vozíkov s protizávažím má nosnosť 1 tonu až 8 ton. V rozsahu nosnosti do 10 ton sa obyčajne hovorí o kompaktných vysokozdvižných vozíkoch. Modely vysokozdvižných vozíkov, ktoré dokážu zdvihnúť ťažké náklady s hmotnosťou 10 až 18 ton na jednu nakladaciu jednotku, sa označujú ako vozíky na prepravu ťažkých nákladov. V niektorých prípadoch sa však tieto dve kategórie prekrývajú. Napríklad vysokozdvižné vozíky na prepravu ťažkých nákladov s menovitou nosnosťou do 10 ton sa zvyčajne počítajú medzi kompaktné vysokozdvižné vozíky.
Aké prídavné zariadenia sú k dispozícii k vozíkom na prepravu ťažkých nákladov?
Vozíky na prepravu ťažkých nákladov sa dajú vybaviť rôznymi prídavnými zariadeniami, aby sa optimalizovali na príslušné použitie. Často používaným prídavným zariadením je viacpaletový manipulátor, ktorý dokáže v závislosti od modelu uchytiť až osem nosičov nákladu. V sortimente vozíkov na prepravu ťažkých nákladov sa často používajú aj chápadlá na rúry, nosné tŕne a prídavné zariadenia s prestaviteľnými vidlicami, ako aj funkciami na vyrovnanie úrovne.
Aké druhy pohonu sú k dispozícii pre vozíky na prepravu ťažkých nákladov?
V súčasnosti je väčšina vozíkov na prepravu ťažkých nákladov poháňaná naftou. V súčasnosti sú však k dispozícii aj elektricky poháňané vozíky na prepravu ťažkých nákladov. Ešte pred niekoľkými rokmi elektrické vysokozdvižné vozíky nedokázali prepravovať náklad nad 5 ton. V roku 2018 spoločnosť Linde uviedla na trh prvý elektrický vysokozdvižný vozík E60 – E80, ktorý dokázal zdvihnúť náklad s hmotnosťou až osem ton. S elektrickými vysokozdvižnými vozíkmi E100 – E180 ponúka dnes spoločnosť Linde elektrický variant, ktorý zvládne náklad s hmotnosťou až 18 ton a dokáže držať krok aj s vozíkmi so spaľovacím motorom na prepravu ťažkých nákladov.
Kde sa vozíky na prepravu ťažkých nákladov používajú?
Vozíky na prepravu ťažkých nákladov sa používajú v rôznych oblastiach. Používajú ich oceliarne a lodenice, banské spoločnosti, strojárske spoločnosti, drevársky a betonársky priemysel. Vysokozdvižné vozíky na prepravu ťažkých nákladov sa nachádzajú aj v prístavoch, kde sa používajú na manipuláciu s nákladom v logistike lodnej dopravy. Aj spoločnosti, ktoré vyrábajú lietadlá a vykonávajú ich údržbu, sa spoliehajú na zdvihový výkon týchto robustných vozíkov. Stručný prehľad najčastejších oblastí použitia:
- Oceliarne
- Stavba lodí a lodenice
- Práca v prístave (manipulácia s nákladom v lodnej doprave)
- Stavba a údržba lietadiel
- Betonársky priemysel
- Drevársky priemysel
- Banský priemysel
- Ťažba kameňa a kamenársky priemysel
- Spracovanie kovov
- Strojárstvo
- Výroba papiera
- Tlačiarenské spoločnosti
- Recyklačný priemysel
Koľko stojí vozík na prepravu ťažkých nákladov?
Cena vozíka na prepravu ťažkých nákladov sa líši podľa modelu. Celkové náklady závisia aj od nosnosti a vybavenia vozíka.
Kto smie jazdiť s vozíkom na prepravu ťažkých nákladov?
Na jazdu na vozíku na prepravu ťažkých nákladov je potrebný preukaz na obsluhu vysokozdvižných vozíkov. Vodičský preukaz na vedenie motorového vozidla nie je nutný. Osoby mladšie ako 18 rokov smú jazdiť na vysokozdvižných vozíkoch s protizávažím len za určitých podmienok a pod dozorom.
Aké možnosti vybavenia ponúka spoločnosť Linde pre vozíky na prepravu ťažkých nákladov?
Každý konštrukčný rad disponuje rôznymi modelovými verziami a množstvom možností vybavenia. Spoločnosť Linde ich vyrába v bežnej sériovej výrobe. Spoločnosť Linde ponúka aj špeciálne riešenia pre individuálne požiadavky zákazníkov.
Aké sú prevádzkové náklady vozíky na prepravu ťažkých nákladov od spoločnosti Linde?
Výber modelu a druh použitia majú v značnej miere vplyv na náklady na používanie a údržbu. V zásade sú vozíky na prepravu ťažkých nákladov od spoločnosti Linde z hľadiska paliva a energie najúspornejšie vo svojej hmotnostnej triede a vyžadujú si len nízke náklady na servis a údržbu. Vozíky H100 – H180 od spoločnosti Linde sa zaobídu bez brzdového systému náročného na údržbu, keďže uzavretý olejový okruh hydrostatického systému vozíka s nízkym opotrebením automaticky zabrzdí, keď vodič zloží nohy z pedálov. Výmena hydraulického oleja je potrebná až po 6 000 motohodinách. Aj elektrický variant si vďaka bezúdržbovým motorom nevyžaduje takmer žiadny servis.