Obratný v úzkych uličkách
Logistické vláčiky LT10 – LT20 od spoločnosti Linde ponúkajú efektívne riešenie na pozemnú prepravu väčšieho množstva materiálu na dlhších trasách, napríklad zo skladu k viacerým výrobným linkám. Tri verzie rámov – rám C s nosnosťou do 2 000 kilogramov, rám B do 1 000 kilogramov a rám B so strednou priečkou do 1 600 kilogramov – ponúkajú flexibilnú možnosť skombinovať rôzne náklady na jednom vláčiku. Či už ide o palety, drôtené debny alebo malé nákladné nosiče – s prepravovaným nákladom do 2 000 kilogramov na jeden rám je možné manévrovať rýchlo, obratne a stabilne aj v úzkych uličkách a zákrutách. Vláčik sa môže používať buď ako manuálny, alebo automatický ťahač. Linde prostredníctvom voliteľného navádzacieho systému ťahačov podporuje svojich zákazníkov v digitálne riadených procesoch a efektívnom používaní vláčikov.
Vlastnosti
Bezpečnosť
Aby sa zaistila bezpečnosť prepravovaného tovaru, vláčik je zabezpečený pomocou imobilizéra a nedá sa uviesť do pohybu, ak sú spustené prívesy. Počas jazdy je funkcia zdvíhania deaktivovaná. Každý rám je dodatočne vybavený mechanickým blokovaním nákladu, vďaka ktorému je náklad v ráme bezpečne zaistený. Akonáhle sa náklad vloží na rám, automaticky sa zaistí. Patentovaný zdvíhací mechanizmus vidlíc disponuje funkciou sklonu, ktorá zaisťuje rovnakú svetlú výšku pre všetky manipulačné podvozky, a to aj v prípade ťažkého nákladu. Riadenie všetkých kolies umožňuje presnú manévrovateľnosť a zabraňuje vybočeniu rámov, čo zvyšuje bezpečnosť prepravy počas prevádzky.
- Štandardne nainštalované blokovanie zaisťuje prepravovaný tovar
- Imobilizér pri spustených rámoch
- Deaktivovaná funkcia zdvíhania počas jazdy
- Funkcia sklonu vidlíc na zaistenie rovnakej svetlej výšky aj pri vysokom zaťažení
- Riadenie všetkých kolies umožňuje presné manévrovanie bez vybočenia rámov
Ergonómia
Logistický vláčik ponúka ergonomické riešenie manipulácie s tovarom prostredníctvom nakladania a vykladania na úrovni zeme. Všetky rámové moduly logistických vláčikov od spoločnosti Linde sú pomocou dátového kábla prepojené medzi sebou a s ťahačom. Funkcia zdvíhania sa dá ovládať súčasne pre všetky rámy aj pre jednotlivý rám. Ergonomický vyhadzovací mechanizmus C-rámu vytláča bremeno zozadu dopredu, akonáhle obsluha uvoľní uzamknutie pomocou nožného spínača Pomocou mostového rámu je možné vykladať náklad z oboch strán. Vďaka tomu môže obsluha posúvať nosič nákladu cez rám, čo ju odbremeňuje pri ťažkých nákladoch. Logistické vláčiky navyše pracujú nehlučne vďaka elektrickej funkcii zdvihu.
- Podpora vodiča prostredníctvom paralelného a individuálneho zdvihu
- Vyhadzovací mechanizmus rámu C a voliteľný posun nákladu cez mostový rám zjednodušuje manipuláciu s ťažkými nákladmi
- Nízke emisie hluku
Manipulácia
Rámy sú vybavené mechanickým riadením všetkých kolies. Vďaka tomu sa dajú logistické vláčiky ovládať s maximálnou presnosťou. Vyznačujú sa mimoriadne malým polomerom otáčania, smerovou stabilitou a stabilitou proti prevráteniu. Rámy sú dostupné ako rámy C, mostové rámy a mostové rámy so strednou priečkou, ktoré sa pre prepravu automaticky zdvihnú a pre vykládku opäť spustia. Vďaka tomu je nakladanie a vykladanie rýchlejšie. Presunutím strednej priečky sa dajú v ráme prepravovať rôzne veľkosti materiálu. Patentovaný zdvíhací mechanizmus navyše umožňuje odobratie paliet bez pohyblivého nosiča nákladu, ak boli napríklad umiestnené v prívese paletovým vozíkom. Voliteľne dostupný navádzací systém ťahača zisťuje optimálnu trasu, znižuje chybovosť a doby zapracovania a reaguje na zmeny v zákazke v reálnom čase.
- Riadenie všetkých kolies pre minimálne polomery otáčania a vysokú smerovú stabilitu
- Rýchla funkcia zdvihu pri nastupovaní a vystupovaní
- Prispôsobenie rôznym prepravovaným tovarom vďaka posuvnej strednej priečke
- Patentovaný zdvíhací mechanizmus umožňuje prepravu paliet bez pohyblivého nosiča nákladu
- Voliteľný navádzací systém ťahača na integráciu do digitálnych procesov
Servis
Aktuálny stav každého rámu sa zobrazuje na dotykovom displeji na stanovišti vodiča. Zdvíhacie motory rámov nevyžadujú údržbu a sú elektronicky monitorované, aby bola neustále zaručená bezpečná preprava nákladov. Systém ťažného oja v spojení s guľovou spojkou takmer nepodlieha opotrebeniu. Konštrukcia s dvoma nápravami a stredovým nákladným priestorom zaisťuje ľahký prístup pri údržbe. Každý rám je vybavený vlastným počítadlom motohodín. To uľahčuje plánovanie údržby celej súpravy ťahačov a rámov. Vďaka štandardizovaným rozhraniam s vopred vymedzenými funkciami sa dajú rámy kedykoľvek bez prestavby použiť v spojení s manuálnymi alebo automatickými ťahačmi.
- Aktuálny stav všetkých rámov je zobrazený na dotykovom displeji
- Bezúdržbové a elektronicky monitorované zdvíhacie motory
- Oje a spojky nepodliehajúce opotrebeniu
- Dobre prístupná konštrukcia rámov, ktorá nevyžaduje veľkú údržbu
- Počítadlo motohodín každého rámu uľahčuje plánovanie údržby
- Pripravený na automatizáciu prostredníctvom štandardizovaných rozhraní
Videá a fotografie

Technické údaje
Model | Load capacity/Load | Lift | Lift function | Overall length | Overall width |
---|---|---|---|---|---|
LT10-B | 1,0 (t) | 60 / 50 (mm) | Electric | 4050 / 2950 (mm) | 1470 (mm) |
LT10-BM | 1,0 (t) | 60 / 50 (mm) | Electric | 4350 / 3250 (mm) | 1470 (mm) |
LT16-BM | 1,6 (t) | 60 / 50 (mm) | Electric | 4350 / 3250 (mm) | 1470 (mm) |
Špeciálna výbava
-
Strana otvorenia rámu
-
Stredná priečka
-
SE kolesá
-
Výšky zdvihu
-
Zadné svetlá
-
Výstražné svetlo
-
Ochrana pred poveternostnými vplyvmi
-
Manipulačné podvozky
-
Navádzací systém ťahača
-
Voliteľná možnosť presunu pre rám B
-
Dodatočná funkcia zdvihu na ráme

Strana otvorenia rámu
Štandardne sú rámy C otvárané na pravej strane. Voliteľne je na výmenu nákladu je možné vybrať aj ľavú stranu v smere jazdy.

Stredná priečka
Mostový rám je možné vybaviť pohyblivou strednou priečkou, ktorá sa dá posunúť proti smeru jazdy do požadovanej polohy. Vďaka tomu je možné prepravovať rôzne nosiče nákladu v tom istom ráme.

SE kolesá
Na použitia vo vonkajších priestoroch je možné vybaviť rámy robustnými super elastickými (SE) kolesami s priemerom 250 mm a šírkou 85 mm alebo 130 mm. Tieto kolesá sú plne odpružené a tlmia vibrácie.

Výšky zdvihu
Štandardná výška zdvihu je 50 mm, čo postačuje na väčšinu aplikácií v interiéri. Na použitie vo vonkajších priestoroch je možné zvýšiť výšku zdvihu mostového rámu na 80 mm a rámu C na 100 mm. Na požiadanie sú na špeciálne použitia k dispozícii ďalšie výšky zdvihu.

Zadné svetlá
K dispozícii je súprava LED zadných svetiel so štyrmi funkciami (blinker, zadné svetlo, brzdové svetlo, osvetlenie značky) s magnetickým držiakom a dvoma svetlami. Kryt z číreho skla je vodotesný a je certifikovaný podľa e4 a ISO 1724.

Výstražné svetlo
Na príves je možné umiestniť blikajúce svetlo, aby bol logistický vláčik lepšie viditeľný najmä v tmavých priestoroch.

Ochrana pred poveternostnými vplyvmi
Pre rám C a mostový rám je k dispozícii plachtová strieška, ktorá sa dá natiahnuť cez rám. Pri rámoch C sa dá otvoriť na jednej strane, pri mostových rámoch z oboch strán.

Manipulačné podvozky
Spoločnosť Linde ponúka manipulačné podvozky v rôznych vyhotoveniach. Vytvárajú rozhranie medzi nákladom a ťahačom a dajú sa vybaviť napríklad modulárnymi regálovými nadstavbami.
Navádzací systém ťahača
Navádzací systém ťahača koordinuje jazdné príkazy a poskytuje vodičovi optimálne trasy. Panel softvéru ukazuje prehľadne všetky dôležité informácie a umožňuje analýzu na optimalizáciu procesu.
Voliteľná možnosť presunu pre rám B
V prípade sériového blokovacieho mechanizmu sa dá náklad vybrať len v smere obsluhy. Pomocou voliteľného posunu je možné podvozok vysunúť cez rám v oboch smeroch, čo odbremeňuje obsluhu pri ťažkých nákladoch.
Dodatočná funkcia zdvihu na ráme
Dodatočne k riadeniu funkcie zdvihu prostredníctvom displeja na vláčiku je možné riadiť zdvih aj pomocou tlačidla na ráme.
Vyžiadať ponuku
