Váš prehliadač je zastaralý. Prosím použite iný prehliadač aby ste mohli plnohodnotne používať naše web stránky.

30 rokov v zamestnaní uplynie rýchlo, keď sa máte kam posúvať a máte okolo seba skvelých ľudí

8. 10. 2023

Pani Eva Bridíková pracuje pre spoločnosť Linde Material Handling na Slovensku už neuveriteľných 30 rokov. Do spoločnosti nastúpila ako jedna z prvých zamestnancov v januári 1994.

Pani Eva Bridíková pracuje pre spoločnosť Linde Material Handling na Slovensku už neuveriteľných 30 rokov. Do spoločnosti nastúpila ako jedna z prvých zamestnancov v januári 1994. 23 rokov pracovala ako ekonómka a finančná manažérka a v roku 2017 začala od základov budovať HR oddelenie, na ktorom pôsobila ďalších 6 rokov ako HR manažérka. Odchodom do dôchodku v januári 2023 sa však jej práca v spoločnosti neskončila a na HR oddelení naďalej vypomáha. Pani Eva je osobnosť, ktorá v spoločnosti Linde Material Handling na Slovensku zanechala nezmazateľnú stopu. Veľmi radi sme sa s ňou porozprávali o jej začiatkoch a trojročnej dekáde spomienok a pozreli sa na históriu spoločnosti jej očami.

Ako sa cítite, keď dnes hovoríme o 30-ročnom pôsobení spoločnosti Linde Material Handling na Slovensku?

30 rokov je dlhá doba. Na jednej strane som šťastná, že som mohla stráviť takmer celú pracovnú kariéru v spoločnosti Linde Material Handling Slovenská republika, kde ma priťahovala jej jedinečná firemná kultúra a úžasný pracovný kolektív ľudí, ktorých som stretla počas svojho pôsobenia. Na druhej strane mi je ľúto, že moja pracovná kariéra je už na konci. Pracovný život ubehol ani neviem ako rýchlo, veľmi rýchlo.

Aké boli začiatky Linde na Slovensku?

Spoločnosť Linde začala svoje pôsobenie v roku 1993 pod názvom Liftec – Global, spol. s r.o. Prvých zákazníkov sme prevzali od českej materskej spoločnosti a postupne z roka na rok sme obchod a servis na Slovensku rozvíjali prostredníctvom našich obchodníkov, servisných technikov a administratívno-technickej podpory.

Keď som v roku 1994 prvýkrát prišla do firmy, v kancelárii ma čakal len stôl a na ňom písací stroj. Mojou prvou úlohou bolo pripraviť pracovné zmluvy pre prvých zamestnancov. Začínali sme piati – okrem mňa a konateľky spoločnosti to boli ešte servisný technik a dvaja predajcovia. V tej dobe sme nemali žiadne pripojenie na internet ani žiadnu výpočtovú techniku. Keď som napríklad chcela realizovať platobný príkaz na úhradu, musela som ísť do banky osobne. To si v súčasnej dobe inteligentných telefónov, notebookov a tabletov, a navyše v čase, kedy firma zamestnáva už viac ako 105 zamestnancov a všetko sa dá vybaviť online, už vôbec nedokážem predstaviť.

Aké udalosti vás vo firme najviac ovplyvnili?

Rozvoj a rast firmy a s tým súvisiaci rast zamestnancov a rozširovanie a zmena priestorov. Začínali sme v dvoch kanceláriách, postupne sme sa rozšírili do piatich kancelárií. V októbri 2005 sme sa presťahovali do väčších priestorov v Nozdrkovciach. K významným udalostiam patria aj zmena názvu spoločnosti na Linde Material Handling Slovenská republika vo februári 2004 a zmena vlastníckych štruktúr - naším 100-percentným vlastníkom je Linde Material Handling Nemecko a od roku 2006 sme súčasťou nadnárodného koncernu KION Group. Mimoriadne dôležitý bol aj vývoj nášho podnikania. Začínali sme s predajom a servisom manipulačnej techniky. Postupne pribudol prenájom manipulačnej techniky a ďalšie služby, ako napríklad umývanie vozíkov u zákazníkov a v súčasnosti sa do popredia dostávajú bezpečnosť a intralogistické riešenia, teda predaj riešení. Počas tých 30 rokov sme stále dosahovali priaznivé hospodárske výsledky, dokonca aj v krízových rokoch.

Po 23 rokoch vo finančnej oblasti ste v spoločnosti začali budovať samostatné HR oddelenie. Ktorá z oblastí je vám bližšia?

Začiatkom roka 2017 sme v Linde zamestnávali už viac ako 70 zamestnancov a personálnej agendy stále pribúdalo. Oblasť financií prevzal náš kolega Michal, vďaka tomu sa mi uvoľnili ruky a mohla som sa plne sústrediť na personalistiku. V roku 2017 sa vo všetkých spoločnostiach v rámci v KION Group rozbiehali veľké HR projekty. Znova som sa musela učiť veľa nového – ako viesť OCTR zamestnanecký dialóg, ako zastrešiť celý životný cyklus zamestnanca prostredníctvom KION HR IT nástroja Workday, organizovala som a zúčastňovala som sa všetkých výberových procesov, prevzala som firemné vzdelávanie. V práci s ľuďmi som sa našla. Som presvedčená, že ľudia sú najväčším aktívom firmy, treba ich motivovať, podporovať a dať im príležitosť.

Je práca HR manažéra v prípade silného hráča v intralogistike v niečom iná v porovnaní s firmami z iných odvetví?

Myslím si, že nie, zmenila sa skôr celková situácia na trhu práce. Kedysi sa vhodný kandidát na servisného technika alebo akúkoľvek inú pozíciu hľadal oveľa ľahšie ako v súčasnosti. Dnes prichádzajú na pracovný trh mladšie generácie ľudí, ktoré majú iné pracovné nároky a potreby ako ich starší kolegovia. Mladí ľudia kladú dôraz na rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom, chcú cestovať, pracovať formou home-office, čo sme my kedysi nepoznali.

Ako ovplyvnili ľudia v Linde váš osobný život?

Mali sme šťastie na dobrý pracovný tím. Ľudia, s ktorými som sa v Linde stretávala, ma neskutočne inšpirovali. Našla som si medzi nimi dobrých kolegov i priateľov. Doteraz sa s nimi veľmi rada stretávam a rozprávam, aj keď už nechodím do práce pravidelne.

Čo vás motivovalo zostať vernou značke Linde počas týchto 30 rokov?

Každý rok prinášal nové výzvy a možnosti rastu. Nezostávala som v jednej pozícii a vždy som sa rada učila nové veci. Ako firma rástla, stala som sa finančnou manažérkou a naučila som sa ako riadiť ľudí. Takýto profesionálny rozvoj a nestále vzdelávanie ma neskutočne motivovali. Myslím si, že práve preto som vo firme vydržala tak dlho. A je pre mňa veľmi podstatné byť užitočná.