Ako samotný vozík E160 od spoločnosti presvedčí zarytých nadšencov dieselových motorov
Tichý, ale silný
Vozík na prepravu ťažkých nákladov s elektrickým pohonom – môže to fungovať? Túto otázku si kládla spoločnosť Asset CRS, ktorá je popredným poskytovateľom a výrobcom automobilových zadržiavacích systémov vo Veľkej Británii. Netrvalo dlho a vozík E160 od spoločnosti Linde s lítium-iónovou batériou preukázal svoje značné výhody.
Je to najväčšie pracovisko spoločnosti Asset VRS v Spojenom kráľovstve: Na ploche s rozlohou 57 000 metrov štvorcových skladuje spoločnosť vo waleskom meste Newport, niekoľko minút autom východne od hlavného mesta Cardiff, špeciálne cestné bezpečnostné zvodidlá a pripravuje ich na dodanie. Komponenty môžu byť až 12 m dlhé a v žiadnom prípade nie sú ľahké. Každý prepravný proces zahŕňa umiestnenie impozantných 14,5 tony na vidlice vozíka. „Okrem toho dodávame betónové prvky, ktoré majú hmotnosť od 4 do 8,5 tony,“ vysvetľuje vedúci prevádzky Gavin Teague. Doteraz sa pritom spoliehali na vysokozdvižné vozíky s dieselovými motormi vrátane vozíkov s nosnosťou 10 a 16 ton.
Spoločnosť by však chcela postupne znížiť emisie CO2 a snaží sa o ekologickejšie podnikanie. Okrem iného plánuje nainštalovať na pracovisku veterné turbíny a solárne panely na generovanie vlastnej zelenej energie. Pre zodpovedných bolo pomerne zrejmé, že musia nájsť nové cesty, pokiaľ ide o logistiku. A tieto priviedli spoločnosť Asset VRS priamo k vozíku E160 s lítium-iónovou batériou od spoločnosti Linde. „Boli sme skutočne veľmi napätí, ale samozrejme aj trochu skeptickí, či vozík zvládne naše náročné prepravné úlohy,“ spomína Gavin Teague.
Výkon zostáva, úroveň bezpečnosti sa zvyšuje
Odborníci na logistiku zo spoločnosti Asset VRS zažili moment prekvapenia pri dodaní nového vozíka. „Veľkosť elektrického vozíka nás všetkých prekvapila, keďže bol kratší ako vozíky so spaľovacím motorom,“ hovorí Gavin Teague. A napriek tomu sa už po prvých použitiach ukázalo, že tento elektrický silák sa ľahko vyrovná výkonnosti dieselového vozíka, a to so zvýšenou bezpečnosťou: „Presklená kabína vodiča poskytuje podstatne lepší výhľad. Vďaka špeciálne tvarovanému protizávažiu je navyše dobre viditeľná zadná časť vozíka,“ konštatuje Teague. „Súčasne pracuje elektrický vozík tak ticho, že sa môžeme spolu bez problémov rozprávať. Naša komunikácia je vďaka tomu rýchlejšia a zrozumiteľnejšia, keďže nie sme ako pri vozíkoch so spaľovacím motorom odkázaní na dorozumievanie sa rukami.“

Lepšia koncentrácia pri dlhšej práci
Je samozrejmé, že nízka hladina hluku vyhovuje aj Teagueovým kolegom. Nepotrebujú už nosiť chránič sluchu a v dôsledku nízkych vibrácií sú počas dlhšej práce menej zaťažení. „Jednoznačne veľké plus pre zdravie a bezpečnosť,“ potvrdzuje Gavin Teague a dodáva: „Po troch mesiacoch skúšobnej prevádzky môžem povedať, že naše procesy sa od prvého dňa zlepšili a nenastali žiadne problémy ani poruchy.“



A Ako funguje nabíjanie batérie?
„Priznávam, že na začiatku sme boli trochu nervózni z toho, ako často bude nutné vozík nabíjať a priebežne dobíjať,“ poznamenáva vedúci prevádzky. „Rýchlo sme ale zistili, že nabitie je dostatočné pre celé trvanie zmeny, teda asi 10 hodín. Niekedy je batéria na konci dňa ešte nabitá na 50 %. Samotné nabíjanie je veľmi jednoduché. Na konci zmeny sa vozík jednoducho pripojí k nabíjačke a ráno je úplne nabitý a pripravený na použitie.“

Asset VRS
Spoločnosť Asset VRS je popredný dodávateľ a výrobca automobilových zadržiavacích systémov vo Veľkej Británii. Spoločnosť patrí do skupiny Hill & Smith Gruppe a poskytuje komplexné inštalačné služby v oblasti provizórnych a trvalých cestných bezpečnostných zvodidiel zo strategicky umiestnených skladov v Spojenom kráľovstve a Írsku. Hlavný sklad sa nachádza v prístavnej oblasti waleského mesta Newport, ďalšie pracoviská sú v Southamptone, Sevenoakse (Kent), Nottinghame, Wigane, Glasgowe, Belfaste a Dubline.