
,,Zavolajte do servisu už pri prvom probléme, ušetríte si tým čas i náklady,“ hovorí regionálny manažér servisu Linde
21. 12. 2023
Branislav Čambál v našej spoločnosti pôsobí ako regionálny manažér servisu. V blogu píše o tom, aký je dôležitý pravidelný servis a čo sa stane, ak zákazníci zanedbajú čistenie a údržbu svojich strojov.
Kto maže... ten chodí pravidelne do servisu
Z mojich skúseností vyplýva, že ak má vozík na starosti jeden človek, stará sa oň väčšinou ako o vlastný. Pri vozíkoch, ktoré prechádzajú viacerými rukami je to už o čosi horšie. Evidencia porúch v týchto prípadoch často nefunguje a väčšina problémov sa prehliada.
Zanedbaným servisom sa súčiastky vo vozíku opotrebovávajú, (čo môže byť v určitých prípadoch nebezpečné) najmä to však vplýva na celkovú funkčnosť stroja. Ak sa napríklad do mazacích látok medzi komponentami vozíka dostane prach, stane sa z nich brúsny materiál. Práve z tohto dôvodu je dôležité pravidelné mazanie.
Ruka v ruke s funkčnosťou ide aj životnosť stroja. V praxi som sa stretol s elektrickým vozíkom, ktorého životnosť baterky sa kvôli nevhodnému používaniu znížila na polovicu.

Voda namiesto nafty
Aj keď sa bežne nestretávam s vážnymi nehodami, so zvyšovaním nákladov kvôli nevhodnej údržbe a s ohrozením bezpečnosti už áno.
Zažil som prípad, kedy zákazník dlhodobo používal vozík s prasknutým diskom. Takáto manipulácia je naozaj nebezpečná nielen pre obsluhu, ale aj ostatných ľudí v sklade. Škody, s ktorými neskôr absolvoval servis sa zbytočne vyšplhali na niekoľko desiatok tisíc €.
Podobným príkladom je zákazník, ktorý do svojho vozíka so spaľovacím motorom nalieval obyčajnú vodu bez chladiacej kvapaliny, ktorá zabraňuje aj korózii. Robil to s domnienkou, že ušetrí. Dočkal sa však úplne opačného efektu, pretože za vytiahnutie tečúceho motora počas servisu si slušne priplatil.

Niekoľko užitočných rád
Čistite a servisujte pravidelne
Nahlasovať kontroly vám odporúčam napríklad podľa stavu motohodín. Ak si to necháte na poslednú chvíľu, môžete naraziť na problémy. Stretol som sa už aj s prípadom, kedy zákazníkov vozík stál dlho bez prevádzky, pretože sa pred opravou čakalo na nenaskladnený špeciálny diel.
Preštudujte si návod na obsluhu
Keď prvýkrát sadáte do auta, mali by ste urobiť kontrolu jeho najdôležitejších častí. Rovnako je to aj pri vozíkoch od Linde. V návode na obsluhu (ktorý nájdete vo väčšine vozíkov na zadnej strane sedačky) sú povinnosti, ktoré by ste mali urobiť ešte pred štartom.
Zistite si, na čo máte v rámci servisu nárok
Ak máte full servis od Linde, obrátiť sa na nás môžete s čímkoľvek, okrem mechanických poškodení a poškodení obsluhy. Niektoré povinnosti však stále zostávajú na vás. Nezabudnite vozík pravidelne kontrolovať a včas nahlasovať jeho poruchy.
Nebojte sa na nás obrátiť
Možností, ako kontaktovať náš servis máte viacero. Buď zavolajte na dispečing na tel. čísle +421 902 993 322 alebo sa nám ozvite e-mailom: dispecing@linde-mh.sk. Prinápadne si objednajte servisný zásah pomocou formulára na našej stránke.
