Váš prehliadač je zastaralý. Prosím použite iný prehliadač aby ste mohli plnohodnotne používať naše web stránky.

,,Pre spokojnosť a bezpečnosť zákazníka urobím všetko, musí však byť ochotný svoj problém riešiť,“ hovorí servisný technik Linde

17. 11. 2023

Všetci zákazníci, ktorí sa rozhodnú pre vozík od Linde, majú zaručený spoľahlivý a rýchlo dostupný servis. Napriek tomu ho však nie všetci využívajú. Roman Kurina u nás pôsobí ako servisný technik pre západné Slovensko. V dnešnom blogu píše o tom, prečo nie je vhodné modifikovať alebo opravovať vozíky svojpomocne a prečo to môže viesť ešte k väčším problémom.

Pokusy o svojvoľnú opravu

V Linde sa bežne stretávame s tým, že sa zákazníci pokúšajú sami modifikovať alebo opraviť svoje vozíky. Väčšine ľudí sa to zdá jednoduchšie ako zájsť za servisným technikom. Niekedy sa aj stane, že daný problém odstránia, no zväčša vozík viac pokazia. Veľmi často počúvam nevyžiadané rady o tom, kde sa chyba asi nachádza. Dokonca sa zákazníci odvolávajú na to, že aj oni sami majú skúsenosť s pozáručným servisom.

Svojvoľné úpravy zákazníkov sú však veľmi ľahko odhaliteľné. Naši servisní technici pracujú v odbore dlhú dobu, sú vyškolení a vďaka tomu dokážu pomerne rýchlo odhaliť, odkiaľ problém prichádza. Ak sa jedná o poškodenie vozíka zákazníkom, vzhľadom na záručnú dobu sa vždy snažíme prešetriť, prečo sa daný diel pokazil.

Neoprávnené úpravy a modifikácie vozíkov

Na bezpečnosť sa zabúda

Bezpečnosť v sklade alebo vo výrobnom prostredí je v rámci intralogistiky najvyššou prioritou. Vysokozdvižné vozíky a skladové vozíky Linde sú štandardne vybavené mnohými funkciami, ktoré zvyšujú aktívnu aj pasívnu bezpečnosť v sklade, a tým zabraňujú nehodám vysokozdvižných vozíkov.

Ak sa však zákazník rozhodne svojvoľne opraviť svoj vozík, bezpečnosť sa výrazne znižuje. Majiteľ vozíka si často neuvedomí samotné nebezpečenstvo či komplikácie s tým spojené, ba dokonca môže svojou neodbornou opravou či úpravou ohroziť samotného servisného technika.

Stretol som sa napríklad s prípadom, kedy si majiteľ vozíka uľahčil svoju prácu tým, že prepojil 2 bezpečnostné prvky, čo spôsobilo oklamanie riadiacej jednotky. Vozík bol teda plne funkčný, aj keď obsluha nesedela v sedadle. Zľakol som sa, keď sa vozík samovoľne pohol dopredu.

K spokojnosti vedie snaha oboch strán

Je naozaj dôležité, aby zákazníci nechávali údržbu a opravy vozíkov na profesionálnych servisných technikov. Servisní technici Linde majú roky skúseností a presne stanovený servisný plán, ktorý obsahuje podrobné kroky toho, čo všetko treba skontrolovať, vymeniť, či opraviť.

V prípade, že si zákazník aj napriek tomu myslí, že si vie údržbu spraviť sám, prichádza o veľa. Môj pohľad servisného technika nie je len o výmene oleja, filtrov a premazaní, ale aj o ušetrení zákazníkových peňazí. Ako servisný technik totiž viem určiť, aké časti vozíka sú problematické a mohli by v budúcnosti spôsobiť drahé problémy.

Spokojnosť zákazníkov je pre mňa prvoradá. Majiteľom vozíkov rád pomôžem aj s menšími opravami ako je odpadnutá skrutka či nefunkčný strešný stierač. Dôležité je, aby bol zákazník ochotný daný problém riešiť a neskúšal to samostatne doma.

Neoprávnené úpravy a modifikácie vozíkov

Ako postupovať pri probléme?

Postup nahlasovania porúch či servisnej prehliadky pripomíname našim zákazníkom takmer neustále. Prvým podnetom by mal byť mail alebo telefonický rozhovor s naším dispečingom, ktorý následne založí zákazku a kontaktuje príslušného technika v rámci svojho pôsobenia v regióne.

Čas servisných technikov je veľmi drahocenný a z tohto dôvodu mám veľmi rád, ak ma zákazník kontaktuje osobne. Vďaka tomu získam možnosť, ako priamo s majiteľom vozíka zhodnotiť naliehavosť danej situácie a naplánovať si ďalšie kroky. Plánovanie je v mojej práci veľmi dôležité a takýto prístup mi ho uľahčuje.

Ľahko prístupný servis

Naši vysoko kvalifikovaní servisní technici dbajú na dodržiavanie servisných intervalov a rýchlo a spoľahlivo vykonajú údržbu a opravu viac než 300 typov vozíkov. Záleží nám na tom, aby boli vaše vozíky stále výkonné a bezpečné.

V prípade, že budete potrebovať servis od Linde, kontaktujte náš dispečing na tel. čísle +421 902 993 322 alebo e-mailom: dispecing@linde-mh.sk, prinápadne si objednajte servisný zásah pomocou formulára na našej stránke www.linde-mh.sk