sipka
Slovenská republika
 

Spoločnosť Linde Material Handling uviedla na trh 12 nových typov čelných vozíkov so spaľovacím motorom s nosnosťou 5-8 ton: Linde H50-H80 EVO, čím vlastne ukončila modifikáciu celého radu motorových vozíkov na EVO verzie. Zákazníci, najmä zo stavebného, nápojového, papierenského, ako aj zlievarenského priemyslu môžu teraz ťažiť až z 20% úspory paliva v porovnaní s predchádzajúcimi verziami. Okrem toho, množstvo nových technických funkcií prispieva k tomu, že nové vozíky Linde H50 - H80 / 1100 EVO sú pri používaní ešte výkonnejšie, hospodárnejšie a bezpečnejšie a tiež šetrnejšie k životnému prostrediu vďaka zariadeniam na úpravu výfukových plynov. Špičkové technológie a zmena ovládania pojazdu zabezpečujú vysokú úroveň efektivity spotreby paliva. Vďaka čerpadlu s meniteľným objemom a hydrostatickým pojazdovým motorom Linde s optimalizovanými charakteristikami dokážu dosahovať vysoké výkony pri nízkych otáčkach. Ďalší potenciál úspor vychádza z možnosti výberu medzi tromi rôznymi nastaveniami výkonu - Hospodárnosť, Efektívnosť alebo Výkon. Tie môžu byť vopred nastavené tak, aby výkon zodpovedal individuálnym požiadavkám zákazníka. Tiež jemne vyladená hydrostatika a konfigurovateľné jazdné vlastnosti prispievajú k až 20% zníženiu spotreby paliva. A to sa oplatí: pri 5000 prevádzkových hodinách a predpokladanej cene 1€ za liter nafty úspora predstavuje až 4500 eur!

Preprava širokých a nestabilných bremien

Linde si zachovalo obzvlášť osvedčený dizajnový prvok, ktorý v súčasnej dobe používa len v tejto sérii: torznú oporu a s ňou spojenú torznú mrežu. Tie sú pripevnené nad ochrannou mrežou kabíny k stožiaru a horným naklápacím valcom a vložené medzi torzné podpery a ložiská. Vďaka pevnému spojeniu medzi stožiarom a ochrannou mrežou sú torzné sily pôsobiace na stožiar znížené až o 30%. Zlepšuje sa tak stabilita - najmä pri zdvíhaní širokých alebo kývajúcich sa bremien, alebo tovaru s vysokým ťažiskom, čo umožňuje rýchlejšiu manipuláciu. Zároveň torzná mreža preberá funkciu ochrannej mreže, ktorá sa pohybuje spolu so stožiarom dopredu alebo dozadu. Táto špeciálna konštrukcia tvorí základ pre vysokú zostatkovú nosnosť a tým aj zvýšenú bezpečnosť, napr. pokiaľ ide o presúvanie dreva alebo ťažkých zvitkov papiera. Všetky 8-tonové vozíky si zachovávajú svoju plnú nosnosť až do výšky 6,5 metra.

Ďalšie zvýšenie bezpečnosti a pohodlia

Dieselové a plynové vysokozdvižné Linde H50-H80 / 1100 EVO sú štandardne vybavené systémom na ochranu motora (Linde Engine Protection System - LEPS) a asistenčným systémom pre jazdu v zákrutách Linde Curve Assist. Obidve funkcie zaisťujú väčšiu bezpečnosť prevádzky, a to pri súčasnom zvýšení efektivity vozíkov. Systém na ochranu motora LEPS monitoruje dôležité parametre motora, ako sú úroveň hladiny oleja a jeho tlak, či stav hladiny a teploty chladiacej kvapaliny, a na displeji upozorňuje vodiča na všetku potrebnú údržbu motora. V prípade nutnosti tento viacstupňový výstražný a ochranný systém uvedie vozík do režimu plazivého pohybu. Linde Curve Assist znižuje rýchlosť jazdy pri zatáčaní úmerne k uhlu natočenia volantu, čím sa zvyšuje bezpečnosť prevádzky. Linde je jediným výrobcom na svete, ktorý poskytuje túto funkciu ako štandard, t.j. bez dodatočných nákladov. Pracovisko vodiča je navrhnuté tak, aby poskytovalo pohodlnú polohu na sedenie. Tým, že je oddelené od motora a riadiacej nápravy gumovo-kovovými silentblokmi, sa do vysokej miery absorbujú vibrácie. Toto riešenie chráni vodiča pred nebezpečnými otrasmi celého tela. Takto oddelené pracovisko výrazne prispieva k dodržiavaniu limitov vibrácií v ľudskom tele v súlade so smernicou EÚ 2002/44 / ES.

Čistá technológia AdBlue®

Rovnako ako vo svojich nových ťažkých dieselových vysokozdvižných vozíkoch HT100Ds až HT180Ds, Linde využíva najnovšie technológie pre znižovanie emisií aj pri novom rade vozíkov H50-H80 EVO. Dieselový motor Deutz má zabudované prvky ako je recirkulácia výfukových plynov a dodatočné úpravy technológiou AdBlue® za účelom zníženia emisií oxidov dusíka (NOx). To znamená, že spĺňa emisné smernice EU 2004/26 / ES Level 4 v rozsahu od 56 do 130 kW, čo si vyžaduje zníženie prípustných emisií dusíka o 88 percent. Linde nielenže spĺňa tieto prísne limity, ide ešte nad rámec. Turbodúchadlom prepĺňaný 85 kW vznetový motor common-rail s filtrom pevných častíc a katalytickou redukciou SCR pomocou vstrekovania AdBlue® zabezpečuje, že hodnoty oxidu uhoľnatého, oxidov dusíka, uhľovodíkov a emisie pevných častíc sú v priemere o 64% nižšie ako stanovujú limity EÚ. Výfukové plyny po tom, čo prešili filtrom pevných častíc, prechádzajú selektívnou katalytickou redukciou (SCR). Roztok AdBlue® vedie k oxidačno-redukčnej reakcii dusíka a amoniaku, pri ktorej sa veľká časť dusíka premení na vodu. Ďalší nehlučný katalyzátor potom odstraňuje zápach amoniaku. V nákladných vozidlách sa technológia AdBlue® používa už niekoľko rokov. Linde teraz prináša túto čistú technológiu aj v novom rade vysokozdvižných vozíkov Linde H50 - H80 EVO. Výhody pre zákazníka: úspora paliva a s ním ruka v ruke ochrana životného prostredia.

Ďalšia atraktívna výbava

Aj pre tento rad vozíkov je samozrejme možné vybrať si zo širokej palety voliteľných doplnkov. Celý vozík môže byť napríklad vybavený LED osvetlením, čím sa výrazne predĺži životnosť svetiel. Vozík tiež môže mať namontované špeciálne lapače nečistôt, ktoré sledujú pohyb kolies a zabraňujú ich rozstrekovaniu zo zeme na protizávažie. Naviac sú k dispozícii pre tento model nové superelastické pneumatiky Continental CS (closed shoulder). Tieto pneumatiky, vyvinuté v spolupráci s firmou Continental, sú k dispozícii exkluzívne priamo z výrobného závodu a vyznačujú sa špeciálnym vzorom dezénu a uzavretou pätkou, aby zabezpečili znížený valivý odpor, nižšiu hlučnosť a dlhšiu životnosť. LPG vozíky dostali podstatne nižšie uložené plniace hrdlo, ktoré uľahčuje proces plnenia plynu.

Transport a logistika 5/2016